lauantai 16. syyskuuta 2017

lisää hoitoja

Pääsin tosiaan pistämään. Pistin Menopuria ensin kuusi päivää ja sitten oli kontorilli klinikalla. Kaikki näytti hyvältä. Follikeleja oli tulossa reilusti. Toiselle puolelle 10, toiselle puolelle 12. En ole koskaan kokenut itse hoitoja kovin rankoiksi, koska olen vain halunnut, että saamme lapsen ja olen ollut valmis tekemään mitä vain sen eteen. Nyt pistokset tuntuivat vaikealta. Ikävä Rauhaa kohtaan vaivasi koko ajan ja tuntui edelleen, että eihän minun pitäisi olla tässä tilanteessa jälleen. Ensimmäistä kertaa myös pelkäsin hoitoihin liittyviä komplikaatioita. Olin ensinnäkin todella kipeä ja turvoksissa, enkä muista tällaista oloa aikaisemmista hoidoista lainkaan. Pelkäsin myös munasarjan kiertymistä.

Mikään peloistani ei onneksi käynyt toteen ja kahdentoista pistospäivän jälkeen oli puntkio. Meinasin vielä unohtaa pistää irrotupiikin ja pistin se puoli tuntia myöhässä. Onneksi se ei aiheuttanut mitään ongelmia itse punktioon. Punktio sattui aikaisempiin punktioihin verrrattuna todella paljon. Onneksi nykyisin saa hyvän kipulääkityksen. Esikoisen raskauteen johtavassa punktiossa ei saanut muistaakseni muuta kuin panadolia. Rauhan raskauteen johtanut puktio ei muistaakseni sattunut yhtään, mutta tämä puntio teki kipeää. Puntiosta saatiin 20 follikkelia. Hyperstimulaation riskeistä varoitettiin suuren follikkelimäärän vuoksi. Tuoresiirto tehtäisiin viidentenä päivänä punktiosta. Olin pari päivää puntion jälkeen edelleen todella kipeä. Join vettä ja yritin rauhoittua.

Vihdoin koitti siirtopäivä. Olin todella jännittynyt. Yritin juoda edellisenä päivänä paljon viherjuomia ja vadelmanlehtiteetä, jotta kehoni olisi vaataanottavainen ja emäksinen. Tein ennen siirtoa rentouttavaa kehomeditaatiota ja pidin lämmintä käärettä vatsan päällä.

Itse siirto sujui ongelmitta. Viiden päivän ikäinen hyvälaatuinen alkio siirettiin. Olin toivoa täynnä. Saisimmeko tästä uuden toivon ? Rauhakin sai alkunsa lyhyen kaavan tuoresiirrosta. Pakkaseenkin saimme tällä kertaa kaksi alkiota. Ehkä munasoluni olivat parempi laatuisia kaiken kikkailun ja hörhöilyn vuoksi? Kuka tietää.

Kahden viikon odotus, piinaviikot alkoivat. Täynnä toivoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti